søndag 7. oktober 2012

Del 2 ....

av symysteriet mitt er klart.....
Den lille biten med vatt (ca. 11x16) cm og bomuldstoff  (ca. 30x11) cm , legges med vatt i den ene enden på vrangsiden . Ca 0,5 cm innenfor stoffet og brettes rett mot rett. Sy den sammen i hver side og vreng . 
Stryk og brett inn der åpningen er , sy en stikning rundt hele lappen som da skal måle 13,5 x 10 cm....
Sy lappen fast i den ene kortsiden ( 7 cm ) på hullet , samme hvilken side du velger  ,  så den dekker sikksakken og med ca.1,5 cm overlapp på hver av sidene som måler 11,5 cm .
 Skal du ha blonder på må det gjøres nå .....Sy den på 3,5 cm fra åpningen på begge sider.
Nå skal hele lappen kuttes til ferdig mål . Sett et merke på hver side av hullet , 5cm fra hullet på kortsiden og 7 cm på langsiden . (her ser dere litt feilmerking på min , men jeg tror jeg har kontroll)
 Skjær/klipp alle sidene helt rette.... 
Så bruker du denne som mal og skjærer den andre biten likt...her er det viktig at quiltesømmene på begge delene treffer hverandre :O)
Nå ser det slik ut og målene på disse lappene er 17 x 25 ... Har du gjettet hva vi syr enda ???
3. og siste del av mysteriet kommer i kveld :O) Nå skal jeg ut i det flotte høstværet vi har her og bare nyte solen :)
Vil bare si at jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger på feil , mangler eller om det er bra dette her :O)

7 kommentarer:

  1. Hej.
    Tak fordi du laver denne lille sew-along til os. Jeg synes det er spændende.
    Jeg har dog lige et spørgsmål..... Hvor er det klappen skal syes fast over hullet? Er det hele vejen rundt eller på hvilken/hvilke sider???

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Pia :O)
      Så koselig at du synes det :)
      Den syes fast i den ene kortsiden ( 7 cm ) på hullet ,samme hvilken side du velger. Slik at den er løs på tre sider :) Takk for at du spurte , ser at det trengs mer informasjon der :O) Hilsen fra Bente .

      Slett
    2. Da har jeg rettet opp problemet og håper det ble mer forståelig nå :O) Klem fra Bente ;)

      Slett
  2. Da kom jeg meg omsider i gang, så nå er jeg klar for neste del mår den kommer, alltid spennende å sy - på noe som man ikke vet hva er :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk, Bente, for at du deler :))
    Blir spennende å se hva det er vi syr - til nå har jeg ikke den fjerneste ide!

    SvarSlett
  4. Dette var en artig utfordring - rakk ikke å komme igang denne gangen, men all ære til deg for initiativet! Denne skal nok prøves ut - og nå er jo mysteriet løst :))

    Hilsen Heidi

    SvarSlett
  5. For en nydelig blogg du har, mange gode ideer og veldig inspirerende.
    Katrine

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil skrive noen ord her , det blir jeg glad for vettu :O)