mandag 29. august 2011

Sånne småting .....

er så kjekt å lage ♥



Baby Converse kan brukes til så mangt , her i nøkkelringutgave :)




Dameposelue i dobbel Alpa ... egen oppskrift som dere får her :

Brukte 2 nøster.

Legg opp 80 masker på pinne nr. 6 med dobbel Alpa eller noe tilsvarende som passer til p.nr. 6 .

Mønster :

1.omg 2 rett , 2 vrang ut omg.
2.omg "Strikk maske nr. 2 rett bakfra og maske nr.1 rett forfra" , 2 vrang ut omg.

Strikk dette mønsteret til luen måler ca. 30 cm .
Strikk de to vrange maskene sammen , 2 rett en omg.
Strikk en omg. rett .
Strikk 2 og 2 masker sammen .
Strikk en omg. rett .
Strikk 2 og 2 masker sammen 1 omg .
Dra tråden gjennom de resterende maskene og fest trådene .
FERDIG ♥
Lykke til hvis dere har lyst å prøve dette .

Er det noe feil i dette mønsteret , setter jeg pris på at dere sier ifra :)




Barnelue i str. 2-4 år , samme mønsterhefte som i forrige innlegg .

Ha en flott uke , jeg fortsetter å strikke litt småting :O) Klem fra Bente.

10 kommentarer:

  1. Kjempefin posedamelue! Den skal jeg definitivt prøve meg på til vinteren. Mye kjekt og inspirerende her på bloggen din, liker å følge med!

    SvarSlett
  2. Så fine lue du har laget. Den barneluen ble jo riktig fin de fargene syntes jeg :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  3. Kjempefin lue du har strikka! Takker og bukker for mønster :)
    Converse-skoa er bare herlige da!
    Ha en fin uke! Klem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Så morsomme "babyskoene" ble da!Flotte luer også!

    SvarSlett
  5. Søte små sko. Flott hua og takk for mønster.

    SvarSlett
  6. Tøffe sko! Lurt å bruke de til nøkkelring - takk for tips :)Kom forslag her også om å henge de i bilen som "terninger" :0)) -Fin og forseggjort lue også! Ha en fin uke! klem fra Hanne

    SvarSlett
  7. så artige babysko. Flotte luer også :-)

    SvarSlett
  8. Så mye fint! for noen skjønne baby converse du har laget, de er jo helt fantastiske:)
    Ha en fin da:)

    SvarSlett
  9. Veldig fine småting du har laget. Gleder meg til å se mer av det :)

    SvarSlett
  10. Mye fint:)! Kul poselue.
    Mona

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil skrive noen ord her , det blir jeg glad for vettu :O)